Λοιπός ΩΡΛ έλεγχος

Έλεγχος Εμβοών

Οι εμβοές είναι ήχοι διαφορετικής έντασης και συχνότητας (σαν τζιτζίκι ή σαν θρόισμα φύλλων ή σαν ήχο κυμάτων κ.λ.π.) οι οποίοι ταλαιπωρούν κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και όχι μόνο.

Είναι πιο έντονα ακουστοί σε ησυχία και συχνά προκαλούν έντονη δυσφορία στον ασθενή ακόμα και κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Μπορεί να συνοδεύουν πτώση της ακοής του ασθενούς ή την έκθεσή του σε δυνατούς ήχους/θορύβους .

Η πλήρης ΩΡΛ εξέταση αλλά και ο απαραίτητος σε αυτή την περίπτωση ακοολογικός έλεγχος (ακοόγραμμα) θα μας βοηθήσει να εντοπίσουμε τις πιθανές αιτίες του φαινομένου και να προχωρήσουμε στην καλύτερη θεραπευτική λύση.

Έλεγχος διαταραχών φωνής

Πολλές φορές οι ασθενείς ή το περιβάλλον τους παρατηρούν αλλαγές στη φωνή. Η ‘βραχνάδα’ μπορεί να είναι πρόσφατη μετά από πολύ έντονη χρήση φωνής ή μετά από κρυολόγημα.

Άλλες φορές όμως μπορεί το φαινόμενο να παρατηρείται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (π.χ. περισσότερο από μήνα) και να επιδεινώνεται με το πέρασμα των ημερών.

Ιδιαίτερα συχνό στους καπνιστές ή σε άτομα που για επαγγελματικούς λόγους κάνουν έντονη χρήση φωνής (π.χ. δάσκαλοι, τραγουδιστές κ.λπ.).

Κατά την εξέταση η περιοχή του λάρυγγα ελέγχεται ενδοσκοπικά και ζητάμε από τον ασθενή να προφέρει κάποιους ήχους. Η αγωγή ακολουθεί τα ευρήματα της εξέτασης.

Διαταραχές Κατάποσης

Συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, είναι η δυσκολία στην κατάποση. Ο ασθενής παραπονιέται ότι δυσκολεύεται να καταπιεί τροφή ή νερό, ότι πνίγεται την ώρα του φαγητού ή ότι χρειάζεται αρκετό νερό για να προωθήσει την τροφή.

Κατά την ενδοσκόπηση της περιοχής μπορεί να εντοπίσουμε κάποια πιθανή πάθηση/ αιτία όπως για παράδειγμα η γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση (βλ. εικόνα).  Συχνή είναι η εικόνα αυτή και σε άτομα με νευρολογικά νοσήματα.

Ανάλογα με την εικόνα της εξέτασης και την πιθανή διάγνωση ο ασθενής παίρνει οδηγίες για περαιτέρω έλεγχο που μπορεί να χρειαστεί ή λαμβάνει απευθείας αγωγή για το πρόβλημα του.